Ton Schumacher lid wetenschappelijke adviesraad Merus

Oncoloog en immunoloog prof. Ton Schumacher van het LUMC/geneeskunde is toegetreden tot de nieuw opgerichte wetenschappelijke adviesraad van Merus, een farmaceutisch bedrijf in Utrecht dat zich richt op de behandeling van kanker.

Schumacher is, naast hoogleraar in Leiden, ook groepsleider 'Molecular Oncology & Immunology' bij het Nederlands Kankerinstituut in Amsterdam.

Ton Schumacher

Het aan de Nasdaq genoteerde Merus heeft al zijn kaarten gezet op Biclonics®. Deze innovatieve behandeling met biospecifieke antilichamen is erop gericht het immuunsysteem ertoe aan te zetten kankercellen te doden. Dit moet leiden tot effectieve behandelingen met minder bijwerkingen, en een 'normaal' leven voor kankerpatiënten.

De wetenschappelijke adviesraad gaat samenwerken met het managementteam van Merus ter ondersteuning van de zoektocht naar meer Biclonics®-kandidaten voor diverse soorten van kanker.  Het bedrijf is gevestigd in Utrecht en heeft een daarnaast een vestiging in Cambridge, VS.

De andere leden van de nieuwe adviesraad zijn de professoren Hans Clevers, UMC Utrecht, Toni Ribas, UCLA in Los Angeles, VS, en Josep Tabernero, Vall d’Hebron University in Barcelona, Spanje.