Gezellige lustrumactiviteit en alumniborrel Jeugdrecht

Donderdag 17 mei hebben de studenten, alumni en docenten van de master Jeugdrecht het vijfjarig bestaan van JSV Liberi, de studievereniging voor het Jeugdrecht, gevierd.

Het was een gezellige, verbindende en leerzame avond, waarbij drie alumni een ‘Ted talk’ hebben gehouden over hun werkzaamheden na afronding van de master Jeugdrecht. Zo heeft Marije Meijer de aanwezigen een kijkje gegeven in haar baan als jurist bij het Centrum Internationale Kinderontvoering. Onder meer door middel van een interactieve quiz heeft zij het Centrum Internationale Kinderontvoering geïntroduceerd en verteld over de indrukwekkende zaken waar de juristen van het Centrum zich iedere dag opnieuw voor inzetten. Daarna heeft Aletta Boelens verteld over haar werkzaamheden als adviseur en beleidsmedewerker bij de Gemeente Hoorn. Door het benoemen van diverse praktijkvoorbeelden heeft zij de aanwezigen laten inzien dat als gevolg van de decentralisatie van de jeugdhulp naar de gemeenten, creatief vakmanschap vereist is voor een baan als gemeenteambtenaar. Afsluitend heeft Babeth Fotchind verteld over haar stage bij de Permanente Vertegenwoordiging van Nederland bij de Verenigde Naties in New York én haar werkzaamheden bij de gemeentelijke Kinderombudsman in Amsterdam en het Schadefonds Geweldsmisdrijven in Den Haag. Ondanks dat deze organisaties inhoudelijk zeer uiteenlopen, heeft Babeth ervaren dat haar master Jeugdrecht een mooie basis heeft gevormd voor de uitoefening van deze verschillende werkzaamheden. De avond is afgesloten met het overbrengen van de felicitaties van prof. mr. drs. Mariëlle Bruning vanuit Straatsburg aan JSV Liberi en een borrel waarbij er is geproost op vijf prachtige jaren van JSV Liberi en de nog mooie jaren die mogen volgen.