Het belang van prijs

Het belang van prijs Bedrijfswetenschappelijke ontwikkelingen en implicaties voor het recht. De prijs van producten en diensten speelt een enorm belangrijke rol in de maatschappij, en dus ook in het juridisch domein, stelt hoogleraar Bedrijfswetenschappen aan de universiteit van Leiden Jean-Pierre van der Rest. “Welke prijs je iets geeft, is één van de moeilijkste marketingbeslissingen”, meent van der Rest. Een uiterst belangrijke omdat de winst erdoor wordt beïnvloedt.

Zijn oratie Het belang van prijs. Bedrijfswetenschappelijke ontwikkelingen en implicaties voor het recht zijn volgens hem drie zeer uiteenlopende gebieden waarop prijs in de juridische context een rol heeft: de toegenomen concurrentie in de juridische sector, geschillen over prijs in de rechtspraak, en kansen voor wetenschappelijk onderzoek naar de gevolgen van wettelijke maatregelen rond prijs.