Onlangs verschenen: ‘De psychiatrie in het Nederlandse recht’

Prof. mr. Ton Liefaard en mr. Denise Verkroost hebben een hoofdstuk over het jeugdrecht en kinderrechten verzorgd in de nieuwste druk van het boek ‘De psychiatrie in het Nederlandse recht’.

Het boek is begin 2017 verschenen en te bestellen bij uitgeverij Wolters Kluwer.

In het boek – verschenen onder de redactie van mr. drs. Eric Bakker en prof. dr. Dick Raes – worden de verschillende aspecten waar juristen en gedragsdeskundigen die zich bevinden op het grensvlak van psychiatrie en recht mee te maken krijgen, belicht vanuit een juridische en gedragsdeskundige invalshoek. Het boek vormt interessant materiaal voor de opleidingen voor juristen en gedragsdeskundigen op hbo en universitair niveau, voor de praktijk van de forensische psychiatrie en psychologie en voor de geïnteresseerde leek.

Op de website van Wolters Kluwer is een inkijkexemplaar beschikbaar.