NVER scriptieprijs voor Leidse alumni

Het Europa Instituut is vereerd dat de Nederlandse Vereniging voor Europees Recht (NVER) twee Leidse alumni heeft bekroond voor hun Masterscripties. De prijzen werden uitgereikt tijdens de jaarlijkse NVER-ledenvergadering in Utrecht.

Annette Scholten werd bekroond met de NVER  scriptieprijs 2016. Ze voltooide het Masterprogramma in Europees Recht in Leiden met haar Masterscriptie over de Europese Fiscale Raad van Bestuur en de gevolgen voor de Europese Economische en Monetaire Unie.

Daarnaast heeft de jury de Masterscriptie van Frederik Behre bekroond met een eervolle vermelding. Hij voltooide het Masterprogramma in Europees Recht in Leiden met zijn Masterscriptie over een mogelijke constitutionele dubbele standaard in de rechtspraak van het Duitse Bundesverfassungsgericht.

Het Europa Instituut feliciteert de alumni en hun begeleider Dr. Armin Cuyvers voor deze opmerkelijke prestatie.

Annette Scholten

Nadat de prijzen werden verdeeld, besprak het publiek de ontwikkelingen rond de aangekondigde Brexit. Paul Craig (Universiteit van Oxford) en Laurence Gormley (Rijksuniversiteit Groningen) waren uitgenodigd als gastspreker en deelden hun visie op dit uiterst belangrijke onderwerp. Daarnaast nam Dr. Armin Cuyvers deel aan de daaropvolgende paneldiscussie.