Hubertus Irth wordt wetenschappelijk directeur LACDR

Prof.dr. Hubertus Irth wordt per 1 september 2016 wetenschappelijk directeur van het Leiden Academic Center for Drug Research (LACDR).

Het LACDR draagt bij aan onderzoek en onderwijs naar effectieve medicijnontwikkeling en klinische toepassingen daarvan. LACDR is een van de acht onderzoeksinstituten van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen (W&N) van de Universiteit Leiden.

Hubertus Irth is momenteel vice-decaan van de VU Bètafaculteiten en is van 1 juni tot 1 september 2016 benoemd tot interim-decaan van de faculteiten Aard- en Levenswetenschappen en Exacte Wetenschappen bij de VU.

Prof.dr. Irth was als onderzoeker van 1991 tot 1999 al aan het LACDR verbonden en zal hier worden benoemd tot hoogleraar Biomolecular Analysis. Over zijn komst naar het LADCR zegt hij: ‘Het is voor mij een grote eer om deel uit te maken van een prominent onderzoeksinstituut als het LACDR. Als wetenschappelijk directeur heb ik de kans om weer intensief betrokken zijn bij onderwijs en onderzoek.’ Het faculteitsbestuur van W&N meent in de persoon van Hubertus Irth ‘een uitstekende opvolger’ te hebben gevonden voor prof.dr. Piet Hein van der Graaf.