Minicollege: Hersenpaden van autistische jongens verschillen

Dr. Marcia Goddard ontdekte dat de hersenen van 2 groepen jongens met symptomen van autisme verschillen. Dit is nooit eerder aangetoond. ‘Blijkbaar is er binnen het autisme spectrum op belangrijke punten variatie in de hersenmechanismen die tot bepaald gedrag leiden.’ Dit pleit voor behandeling op maat van kinderen met autistische symptomen. Bekijk dit online mini college over autisme.

Marcia Goddard promoveerde 11 november 2015 op het proefschrift X marks the spot: Structural and functional brain mapping in a genetically defined group at high risk of autism symptoms (47,XXY), and a comparison with idiopathic autism spectrum disorder.

De ene autist is de andere niet ›

Marcia Goddard wint FameLab-finale

Orthopedagoge Marcia Goddard is de winnaar van de Nederlandse finale van de wetenschaps-communicatiewedstrijd FameLab. Lees meer ›