Hermen Overkleeft wint de 2015 Jeremy Knowles Award

Prof. Hermen Overkleeft is bekroond met de 2015 Jeremy Knowles Award van de Royal Society of Chemistry voor zijn innovatieve en inzichtelijke ontwikkeling van activity-based eiwit probes voor de beeldvorming en de identificatie van enzymen in gezondheid en ziekte. Van Overkleeft is in Leiden verbonden aan het Leiden Institute of Chemistry, LIC/Bio-organic Synthesis.

De Jeremy Knowles Award erkent en bevordert het belang van multidisciplinair onderzoek tussen chemie en life sciences. Opgericht in 1991, na een legaat van wijlen professor Adrien Albert (voorheen hoogleraar scheikunde aan de Australian National University, Canberra) , herdenkt deze award het werk van de eminente scheikundige en biochemicus Jeremy Knowles.

Lees meer over zowel de prijs en Jeremy Knowles op de Royal Society of Chemistry website