Bezoekers van de Masterdag vertellen

Waarom kies je voor een Science master in Leiden? We vroegen het een paar van de bezoekers die op 6 februari jongstleden naar de Masterdag van onze faculteit kwamen. Ze wilden vooral vragen stellen, de sfeer proeven en van studenten en docenten horen hoe het is om een Science Master te volgen.

Marloes Busscher, uit Wageningen bezocht Science, Communication & Society

“Ik studeer nu Biologie in Wageningen. Ik ben benieuwd naar de gecombineerde master Biologie en Science Communication & Society omdat ik graag wil weten wat je na je studie nog meer kan dan onderzoeker worden. Ik wil mijn academische opleiding namelijk graag wat praktischer maken.”

Abdulhadi Abul Zahab, uit Rotterdam bezicht Computer Sciences & ICT in Business

“Ik heb me vooral georiënteerd op Nederlandse Universiteiten met een hoge ranking en kwam toen ik uit bij de Universiteit Leiden en de TU Delft. Ik ben hier omdat ik wil weten wat de toelatingseisen zijn voor buitenlandse studenten. Vandaag is de beste dag om alles uit te vinden wat ik wil weten. Ik heb ook gesproken met een docent die me al een hoop kon vertellen en ik ga zo een presentatie bijwonen.”

Inex Kross, uit Tilburg kwam voor Science & Education

“Ik wil graag mijn eerstegraads halen om leraar biologie te worden. Ik heb hoger laboratorium onderwijs gestudeerd en wil weten wat ik moet doen om straks zelf les te geven. Ik ben hier omdat alleen Leiden de eerstegraads lerarenopleiding in combinatie met een master Biologie aanbiedt. Omdat ik niet naar een presentatie ga, is het fijn dat een docent me persoonlijk kon uitleggen wat ik moet doen om in aanmerking te komen voor deze studie.”

Ewout Beukers uit Spijkenisse & Ian Berkman uit Hoogvliet bezochten Physics

“Wij willen graag te weten komen welke master we kunnen volgen als we onze bachelor hebben afgerond. We kijken ook nog bij andere universiteiten, maar omdat we al in Leiden studeren is het logischer om hier verder te gaan.” Ewout voegt nog toe: “Ik wil graag het onderzoek in, maar weet nog niet precies welke richting ik op wil.”.