Paul van der Heijden benoemd tot voorzitter algemeen bestuur Clingendael

Prof. mr. Paul F. van der Heijden treedt per 1 maart 2015 aan als voorzitter van het algemeen bestuur van het instituut Clingendael. Hij neemt deze functie over van dr. Bernard Bot, die na acht jaar aftreedt.

Paul van der Heijden (1949) is hoogleraar internationaal arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden. Hij was daar van 2007 tot 2013 rector magnificus en voorzitter van het College van Bestuur. Van der Heijden is wetenschapper, bestuurder en rechter. Verder is hij onder meer actief in de International Labour Organization (ILO), waar hij nu voorzitter is van een Commissie die klachten beoordeelt over schending van fundamentele arbeidsrechten in de lidstaten. De ILO is onderdeel van de Verenigde Naties.

Instituut Clingendael

Clingendael is een onafhankelijke stichting, en bekend als (The Economist: Netherlands leading Dutch) denktank en opleidingsinstituut voor internationale betrekkingen. Het instituut denkt, duidt en dient: Clingendael doet onderzoek op onder meer het terrein van Veiligheid, Europa en specifieke conflictgebieden, de medewerkers worden veelvuldig door de media geraadpleegd en de Clingendael Academy leidt jaarlijks honderden diplomaten en internationale professionals op uit tientallen landen.

Zie ook