Frans-Willem Korsten verkozen tot beste promotor 2014

Frans-Willem Korsten, hoogleraar bij de opleiding Film- en Literatuurwetenschap, is door het Promovendi Netwerk Nederland (PNN) verkozen tot beste promotor 2014. Hij werd genomineerd door zijn huidige promovendi en al gepromoveerden.

Excellente begeleiders

Het begeleiden van een PhD-student vereist een complexe interactie tussen de kandidaat en de promotor. Een goede promotor treedt op als mentor, adviseur, rolmodel en strateeg, aldus het Promovendi Netwerk Nederland. Het PNN reikt jaarlijks de PhD Supervisor Award uit om excellente begeleiders te erkennen en te belonen. De winnaar krijgt een officieel  Certificate of PhD Supervision Excellence en een iPad.

Prijswinnaar Frans-Willem Korsten en vice-rector magnificus Simone Buitendijk. (Foto: Dennis van Rooijen)

National PhD Day

Korsten nam de prijs op 21 november in ontvangst tijdens de National PhD Day bij de Faculteit Campus Den Haag. Met een informatiemarkt en workshops over onderwerpen als wetenschappelijke integriteit en omgaan met de media. Aan het eind van de dag was er een discussie à la College Tour met onderwijsminister Jet Bussemaker.

College Tour-discussie met onderwijsminister Jet Bussemaker. (Foto: Dennis van Rooijen)

‘Promovendi behoren tot het hart van onze universiteit’

Vice-rector magnificus Simone Buitendijk: ‘Promovendi zijn ongelofelijk belangrijk voor een research-intensieve universiteit als de Universiteit Leiden. Wij begeleiden hen in het doen van kwalitatief uitstekend onderzoek, waardoor we hen voorbereiden op een leidende rol in de maatschappij. Ze behoren tot het hart van onze universiteit.’

Promovendi Netwerk Nederland

Het Promovendi Netwerk Nederland is de landelijke belangenorganisatie voor en door promovendi aan de veertien Nederlandse Universiteiten, de acht Universitaire Medische Centra en de vijf zogeheten Onderzoeksinstellingen.