Geesteswetenschappen start samenwerking met Sholokhov Universiteit

Op woensdag 4 december bracht de vice-rector magnificus van de Sholokhov Staatsuniversiteit van Moskou voor de Geesteswetenschappen, vergezeld door de directeur van haar Russian Institute of Advanced Studies, een bezoek aan de Universiteit Leiden. De delegatie heeft met decaan Wim van den Doel een samenwerkingsovereenkomst ondertekend op het gebied van studentenuitwisseling en onderzoek.

Op 4 december tekenden decaan prof.dr Wim van den Doel en vice-rector dr. Dennis Yarygin van de Sholokhov Staatsuniversiteit van Moskou voor de Geesteswetenschappen, een “MOU”(samenwerkingsovereenkomst) op het gebied van uitwisseling van studenten en onderzoekssamenwerking. Het initiatief tot contact is tot stand gekomen via prof.dr Richard Griffiths, van de opleiding International Studies, Universiteit Leiden.

De Sholokhov Universiteit is een belangrijke speler op het gebied van taalwetenschap en de geesteswetenschappen. De Russische afgevaardigden, dr. Dennis Yarygin en mr. Rustem Gibadulin, kregen een rondleiding door het academiegebouw en de faculteit. Zij hebben kennis gemaakt met afgevaardigden van de opleidingen Russische studies en International Studies.

Uitwisselingsmogelijkheden
Neem voor verder informatie over de uitwisselingsmogelijkheden voor studenten contact op met Linda Huizinga-Coolen, Coördinator Buitenland van de Faculteit der Geesteswetenschappen.

Studenten van International Studies kunnen contact opnemen met Ruth Davison, Policy Officer International Relations van de Faculteit der Geesteswetenschappen.

Van links naar rechts: prof.dr. Richard Griffiths, mr. Rustem Gibadulin, prof.dr. Wim van den Doel, dr. Denis Yarygin, Ruth Davison.