Reijer Passchier wint Meijersprijs en Van Wersch Springplankprijs

De Meijersprijzen worden jaarlijks uitgereikt voor het beste gepubliceerde artikel per facultair onderzoeksprogramma. Reijer kreeg de prijs voor zijn bijdrage aan het programma ‘The Legitimacy and Effectiveness of Law & Governance’ met het artikel ‘Digitalisering en de (dis)balans binnen de trias politica’ (Ars Aequi 69(10), 2020).

Dit artikel is een voorpublicatie van een onderdeel van Reijers boek ‘Artificiële intelligentie en de rechtsstaat’ dat in februari 2021 bij Boom Juridisch zal verschijnen.

Naast een Meijersprijs won Reijer met zijn Ars Aequi-artikel een van de Van Wersch Springplankprijzen. Deze prijzen bedragen dit jaar twee keer €5000 voor wetenschappelijke publicaties van actieve en getalenteerde onderzoekers op het gebied van medisch/farmaceutisch en juridisch onderzoek.

Reijer zal de Van Wersch Springplankprijs vooral gebruiken om zijn onderzoek naar de toekomst van de rechtsstaat in een digitaliserende maatschappij verder te verdiepen en te internationaliseren.

Kijk hier de uitreiking van de prijzen terug. (min 27:32 t/m 42).

Klik hier voor het artikel ‘Digitalisering en de (dis)balans binnen de trias politica’ (Ars Aequi 69(10), 2020).