'Corona is geen onschuldige ziekte, en het is voorlopig nog niet over'

Een heel leger aan wetenschappers werkt dag en nacht aan oplossingen voor COVID-19. Epidemioloog Frits Rosendaal (LUMC) zat als gastpresentator bij televisieprogramma De Kennis van Nu, en duidde de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen. 'Eén miljoen besmette personen is heel zorgelijk, maar wat mij nog meer zorgen baart is dat het nog niet over is, en dat het geen onschuldige ziekte is.'

Het Erasmus MC gaat testen of plasmatherapie zieke patiënten kan helpen, en collega-onderzoekers proberen de stamboom van het coronavirus in kaart te brengen om zo 'patient zero' te vinden. Wat hebben insectencellen in Wageningen te maken met een coronavaccin? En hoe kan zo'n virus nu overspringen van dier op mens?

In De Kennis van Nu op 1 april schijnen verschillende wetenschappers hun licht op het onderzoek dat er nu overal ter wereld gedaan wordt naar het coronavirus. Epidemioloog Frits Rosendaal (LUMC) schuift als gastpresentator aan en beantwoordt vragen van de presentatoren.

Bekijk de uitzending 'Coronajagers' van De Kennis van Nu

Bekijk de uitzending van De Kennis van Nu over 'Coronajagers'
Presentatoren Dirk de Bekker en Elisabeth van Nimwegen praten met epidemioloog Frits Rosendaal over de wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van het coronavirus