Bart Custers op CBC Radio over het verkopen van je data

Bedrijven als Facebook en Google verdienen miljarden dollars met het verkopen en gebruiken van onze persoonsgegevens. De gegevens kunnen door veel verschillende organisaties worden gebruikt voor uiteenlopende doeleinden, van universiteiten voor onderzoek tot aan bedrijven voor gepersonaliseerde aanbiedingen. Maar in plaats van het ‘gratis’ weggeven van onze gegevens in ruil voor deze online diensten kijken sommige mensen nu naar mogelijkheden om hun persoonsgegevens zelfstandig te verkopen.

Bart Custers, associate professor en onderzoeksdirecteur van eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie, was uitgenodigd over dit onderwerp te spreken bij Spark, een radioprogramma van de CBC (Canada) over technologie en cultuur. Het onderwerp werd uitgezonden op 12 april 2019 en kan hier worden beluisterd. Het wetenschappelijk artikel dat dr . Custers hierover schreef samen met Gianclaudio Malgieri van de VUB in Brussel is hier terug te vinden.