In Context
Wat werkt in de klas en de collegezaal? Hoe maak je je onderwijs beter? En hoe leren docenten zelf? In een kwartier ben je weer helemaal bij de les door waardevolle inzichten uit recent onderwijsonderzoek. Een podcast van het ICLON Universiteit Leiden.
De voertaal van deze podcast is Nederlands of Engels. Dit verschilt per aflevering en is afhankelijk van het onderwerp en de gast. Er is een transcriptie en vertaling beschikbaar.
De makers
- Presentatie en opname: Mario de Jonge
- Montage: Carla den Hartog
- Muziek: Robert Loeber
Beluister In Context
- op SoundCloud
- of in je favoriete postcast-app met de rss-feed
Afleveringen
-
Leerlingparticipatie: van recht naar praktijkDe boodschap van Ben Smit, onderzoeker bij het ICLON, is glashelder: leerlingen verdienen een echte stem in hun eigen onderwijs, niet alleen omda...
-
Roeland van der Rijst over onderzoek naar hoger onderwijsAls hoogleraar bij het ICLON pleit Roeland van der Rijst voor een sterkere positie van onderwijsonderzoek binnen de academische wereld. Van der R...
-
Linyuan Wang over blended learning in hoger onderwijsLinyuan Wang, promovendus bij het ICLON Universiteit Leiden, onderzoekt de betrokkenheid van studenten bij blended learning. 'Als een video meerd...
-
Max Kusters over 'teacher agency' in het hoger onderwijsTeacher agency is het vermogen om weloverwogen keuzes te maken en invloed uit te oefenen op werkpraktijken. Volgens Max Kusters, promovendus bij ...
-
Marjon Baas over open leermaterialenOpen leermaterialen zijn toegankelijk voor iedereen die dat wil. Je hoeft dus niet te betalen om het materiaal te gebruiken. Er is al veel aanbod...