Onderzoeksproject

Zomerkamp voor jongeren met selectief mutisme

Jaarlijks organiseert het netwerk 'Selectief mutisme Vlaanderen' een zomerkamp voor kinderen en adolescenten met selectief mutisme. De organisatoren van het kamp zijn erg benieuwd of de kampweek bijdraagt aan het functioneren van kinderen.

Andrea Spruijt

Zo'n zomerkamp is best spannend en dus vragen veel deelnemers zich af of het een positieve ervaring zal zijn en of het bijdraagt aan een versterking van vaardigheden of zelfbeeld.

Wetenschappelijke kennis daarover ontbreekt nog. We onderzoeken of het zomerkamp kinderen en jongeren helpt om zich sterker en fijner te voelen en of ze makkelijker iets durven doen wat ze normaal gesproken niet snel doen. We onderzoeken ook of eventuele veranderingen blijven bestaan na langere tijd.

Lees meer over dit onderzoek ››

Dit onderzoek is onderdeel van het Expertise Team Selectief Mutisme.