Boek

Compendium Financieel Recht (tweede druk)

Onder redactie van prof. Matthias Haentjens, prof. Rogier Raas en prof. Pim Rank, is recentelijk de tweede druk van het Compendium Financieel Recht gepubliceerd. Andere (oud-)medewerkers van de afdeling Financieel recht die hebben bijdragen aan het boek zijn mr. Peggy Bracco Gartner, dr. Ebbe Rogge LLM, mr. Jouke Tegelaar en mr. Dorine Verheij.

Auteur
M. Haentjens, R.P. Raas & W.A.K. Rank (red.)
06 oktober 2020

Behalve de eerder genoemden, zijn vele andere auteurs betrokken: mr. dr. S.B. van Baalen, prof. K.W.H. Broekhuizen, mr. M.J. Giltjes, mr. A.J.A.D. van der Hurk, prof. E.P.M. Joosen, prof. A.J.C.C.M. Loonen, mr. R.K. Pijpers, mr. G.P. Roth, prof. J.W.P.M. van der Velden en prof. H.M. Vletter-van Dort. Zij zijn werkzaam in de wetenschap, bij financiƫle ondernemingen, in de advocatuur, in de rechterlijke macht en bij de toezichthouder.

Het Compendium biedt een eerste kennismaking met het financieel (toezicht)recht en is bedoeld voor zowel studenten als praktijkjuristen. Het boek bevat een systematische en overzichtelijke behandeling van de voornaamste regels van het financieel (toezicht)recht. Uitgangspunt is daarbij het recht zoals dat thans luidt op basis van (de implementatie in het Nederlandse recht van) MiFID II/MiFIR, CRD IV/ CRR, AIFMD/UCITS en Solvency II, maar ook wordt aandacht besteed aan het Nederlands privaatrecht. Het boek sluit nauw aan bij het onderwijs van de master Financieel recht en zal daar ook worden voorgeschreven.

In deze tweede druk is een hoofdstuk toegevoegd met casusvragen en modelantwoorden. Deze casusvragen en modelantwoorden zijn bedoeld om de lezers in staat te stellen hun kennis te toetsen.

Meer informatie over het Compendium Financieel Recht vindt u op de website van Sdu.