Nieuw tijdschrift vanuit de opleiding Kunstgeschiedenis

Twintig jaar lang had de opleiding Kunstgeschiedenis een eigen tijdschrift, het succesvolle Decorum, geschreven en geredigeerd door studenten. Met het vertrek van de laatste redacteur hield het blad op te bestaan. Nu, ruim 20 jaar later, is het tijd voor een nieuw tijdschrift voor de opleiding, 'Panoramic: The Leiden Art Review'.

Onder leiding van docenten Elizabeth den Hartog en Laura Bertens wordt in het bachelorvak The Academic Art of Publishing gewerkt aan de samenstelling en publicatie van Panoramic: The Leiden Art Review. Dit voorjaar verschijnen de eerste twee edities. De essays in Panoramic: The Leiden Art Review zijn door zowel bachelorstudenten Kunstgeschiedenis/Arts, Media and Society als door masterstudenten Arts&Culture geschreven.

Goed beeld van de diversiteit aan onderwijs

Met onderwerpen als Leonardo da Vinci, Nam June Paik, de ‘bevrijdingsrok’ en Oekraïense folklore geeft het tijdschrift een goed beeld van de diversiteit aan onderwijs binnen onze opleiding. Binnen het nieuwe vak, opgezet om het tijdschrift als onderwijsvorm in de opleiding te introduceren, redigeren studenten stukken, schrijven ze boek-reviews, verzorgen ze de cover-art, de website, de promotie, acquisitie en de organisatie van een afsluitend symposium. De twee edities zullen in zowel geprinte als online vorm beschikbaar komen.

Crowdfunding en symposium

Vindt u het leuk om een of twee edities te bestellen, naar het symposium te komen of ons project te steunen via crowdfunding, bezoek dan onze website, de crowdfundingpagina of volg ons op Instagram of Facebook. Voor meer informatie over het vak of het tijdschrift kunt u mailen naar Laura Bertens. De edities kunnen vanaf nu via de website besteld worden. De printdatum is gepland op 23 mei. Wie één of beide edities bestelt, krijgt bovendien een uitnodiging voor ons launch-symposium op 24 mei van 15.00-17.00 uur!