Francien Dechesne presenteert op NWO ICT.Open 2024

Op 10 en 11 april a.s. vindt het jaarlijkse landelijke evenement NWO ICT.Open 2024 plaats in het Beatrix Theater in de Jaarbeurs in Utrecht. Het evenement brengt wetenschappers van elke ICT-discipline and bedrijven samen om van elkaar te leren, ideeën uit te wisselen, en te netwerken.

In de interactieve sessie “Teaching Responsible AI” (TRAI) (woensdag 10 april, 17:30-18:30) presenteert Francien Dechesne, (eLaw) hier de eerste resultaten van een inventarisatie van integratie van “Responsible AI” in AI-opleidingen (HBO en universitair) in Nederland. Het panel bestaat uit vertegenwoordigers van universiteiten, hogescholen en belanghebbende bedrijven. Het panel is georganiseerd door het initiatief TRAI waarin Francien actief is, en wordt gemodereerd door Maaike Harbers (TRAI, Hogeschool Rotterdam).

Meer informatie over het evenement is te vinden op de website van NWO ICT.Open