VvA bijeenkomst in het teken van transnationaal arbeidsrecht

Onder leiding van dagvoorzitter Paul van der Heijden schetsten Yvonne Erkens, Daan van Thiel en Bas Rombouts (UvT) de gevolgen van de verschuiving van soft law naar hard law in de context van transnationaal arbeidsrecht, tijdens de vergadering van de Vereniging voor Arbeidsrecht (VvA) op 12 maart 2024.

De aanleiding voor de vergadering was een artikel dat Paul van der Heijden (emeritus hoogleraar internationaal arbeidsrecht) samen met Yvonne Erkens (universitair hoofddocent afdeling sociaal recht) en Daan van Thiel (buitenpromovendus bij de afdeling sociaal recht) over dit onderwerp hebben geschreven in het NJB.

Tijdens de paneldiscussie na afloop werd met de aanwezigen, Martine Bosman (SER) en Rik van Steenbergen (FNV) levendig gedebatteerd over de consequenties van deze verschuiving voor de arbeidsrechtpraktijk. Voor de deelnemers (zowel online als live) van de goed bezochte bijeenkomst was aan het einde duidelijk dat internationaal en transnationaal arbeidsrecht geen ver-van-mijn-bed-show zijn, maar verstrekkende gevolgen hebben voor het nationale arbeidsrecht én de wijze van ondernemen in Nederland.

Meer weten?

Lees het volledige NJB-artikel