Barentsen en Drahmann winnen ieder onderwijsprijs

Tijdens de opening van het facultaire jaar ontvingen Barend Barentsen, hoogleraar Arbeidsrecht, en Annemarie Drahmann, universitair hoofddocent Staats- en bestuursrecht, de onderwijsprijs 22-23.

Barend Barentsen ontving de JSVO onderwijsprijs voor de beste hoorcollege-docent van academisch jaar 22-23. Meerdere studenten nomineerden hem voor deze prijs en gaven daarbij onder andere aan dat ze hem een inspirerende docent vonden, die met zijn humor, gevatte voorbeelden en onuitputbare energie studenten vakkundig heeft onderwezen. Een van de studenten stelde zelfs: ‘Deze man is gewoon geweldig, punt!’

Voor de eerste keer werd er tijdens deze facultaire opening ook een prijs uitgereikt voor de beste interne docent van de Leiden Law Academy. Annemarie Drahmann geeft binnen de Academy verschillende cursussen en werd geroemd om haar tijd die zij tijdens de opleiding neemt om het cursusmateriaal en de stof verder uit te leggen en toe te lichten. Ook de plezierige en interactieve wijze, waarop zij de colleges verzorgt. Door deelnemers werd zij gewaardeerd met het cijfer 9,12!