Congres 25 jaar subsidierecht in de praktijk: tijd voor innovatieve overheidsfinanciering?

Hoe halen overheden zo effectief mogelijk hun beleidsdoelen? Welke manier van financieren is het meest geschikt? Vraagt de tijdgeest om nieuwe vormen van subsidie? Hoe ziet de toekomst van het subsidierecht eruit?

Financieren in Netwerken is al 5 jaar de verbindende factor tussen wetenschap (Staats- en bestuursrecht Universiteit van AmsterdamStaats- en bestuursrecht Universiteit LeidenTilburg University) en praktijk (Provincie Zuid-HollandProvincie Noord-Brabant en Provincie Gelderland) als het gaat om innovatieve overheidsfinanciering. Met als uitgangspunt het subsidierecht, dat dit jaar รณรณk een jubileum heeft. De subsidietitel in de Awb bestaat namelijk 25 jaar.

Meld je daarom aan voor het congres. Met interessante discussies over de nieuwste vormen van financiering, passend bij de uitdagingen van deze tijd (energietransitie, de rol van decentrale overheden, toenemende burgerparticipatie). En keuze uit workshops over (de toepassing van) nieuwe financieringsinstrumenten. Zoals bijvoorbeeld vouchers, revolverende fondsen, Social Impact Bond, subsidietafel, specifieke uitkeringen (SPUKs), leningen en garanties en de prijsvraag. Ook onderwerpen als maatschappelijk aanbesteden, burgerparticipatie en vertrouwen in netwerkrelaties komen aan bod.

๐—ฉ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐˜„๐—ถ๐—ฒ?
Professionals uit de rechtspraktijk, beleidsmakers -en medewerkers en financials.

๐—ช๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฎ๐—ป๐—ป๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ?
Vrijdag 16 juni 2023
10.30 tot 16.30 uur
Wijnhaven Den Haag
Turfmarkt 99

Aanmelding en meer informatie?