Reijer Passchier benoemd tot hoogleraar bij de Open Universiteit

Per 1 oktober 2022 is Reijer Passchier benoemd tot hoogleraar Digitalisering en de democratische rechtsstaat bij de Open Universiteit. Reijer is tevens aan de Universtiteit Leiden verbonden als universitair docent bij de afdeling Staats- en bestuursrecht .

De leerstoel Digitalisering en de democratische rechtsstaat is nieuw ingesteld en sluit naadloos aan bij Reijers profiel. Het doel van de leerstoel is de ontwikkeling van hoogwaardig en vernieuwend bama en postinitieel onderwijs, fundamenteel en toegepast onderzoek en wetenschapscommunicatie op het gebied van digitalisering en de democratische rechtsstaat. 'Ik wil de leerstoel als platform gebruiken om het academische en maatschappelijke debat over de gevolgen van digitalisering voor het functioneren van onze constitutie aan te jagen', aldus Reijer.