Hoe vorm je een veerkrachtige samenleving? Anne-Laura van Harmelen legt het belang van vriendschap uit

De hedendaagse uitdagingen van onze maatschappij vragen om een veerkrachtige samenleving. Vriendschappen spelen een belangrijke rol bij het nemen van stappen naar een veerkrachtiger samenleving. Hoe dit werkt? Anne-Laura van Harmelen (hoogleraar Brein, Veiligheid en Veerkracht) legt in opiniemagazine Vrij Nederland uit dat vrienden jongeren gevoeliger maken voor positieve ervaringen.

Lees de rest van het artikel in opiniemagazine Vrij Nederland.

Anne-Laura van Harmelen is hoogleraar Brein, Veiligheid en Veerkracht bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Ze is momenteel betrokken bij het onderzoeksprogramma Sociale Veerkracht en veiligheid, waarin interdisciplinair wordt gewerkt aan een veiligere leefomgeving voor iedereen. Het onderzoek van Anne-Laura van Harmelen richt zich op het beter begrijpen van de complexe sociale, psychologische en neurobiologische mechanismen van risico en veerkracht in de adolescentie.