Het ELS Atelier is gestart!

Op Valentijnsdag ging het ELS Atelier van ELS lab @Leiden van start! Tijdens de kick-off kwam een groep wetenschappers bij elkaar om te zien of zij een match konden vinden met een bepaalde empirische methode.

Het was geweldig om zo veel enthousiasme te zien onder collega's van allerlei verschillende afdelingen, en zelfs verschillende universiteiten! We waren erg verheugd om wetenschappers van de Universiteit Utrecht en de Erasmus Universiteit Rotterdam te verwelkomen. Door het grote aantal deelnemers moesten we zelfs uitwijken naar een grotere zaal. Tijdens de kick-off maakten de aanwezigen kennis met verschillende methoden: interviews (door Jessie Pool), surveys (door Helen Pluut), en experimenten (door Niek Strohmaier). Verder gaf Anne Meuwese een presentatie over het zeer interessante project over Natural Language Processing. Na deze kick-off is het nu tijd voor onze collega's om hun eigen empirische onderzoek vorm te geven in de verschillende ateliers, waarbij zij worden ondersteund door hun peers en een expert. Bent u ook geïnteresseerd in het doen van empirisch-juridisch onderzoek maar heeft u de kick-off bijeenkomst gemist? Neem dan gerust contact op met Niek Strohmaier voor meer informatie, want u kunt nog steeds deelnemen aan het ELS Atelier. U kunt zich ook nu al aanmelden voor een (of meer) van de ateliers via deze link. We kijken ernaar uit u te zien bij de komende workshops. Deze worden binnenkort gepland.