Haentjens in oppositiecommissie Gent

Vorige week trad Matthias Haentjens op als opponent bij de promotie van Evariest Callens, welke plechtigheid in hybride vorm plaatsvond in de Ceremoniezaal van de Universiteit Gent.

Hij vervulde gedurende het promotieonderzoek ook de rol van lid van de zogeheten begeleidingscommissie. Promotores waren prof. Diederik Bruloot en prof. Em. Eddy Wymeersch. Het proefschrift heeft als titel “EU Regulation of CCPs for OTC Derivatives: CCP Market Access Regimes in Light of Systemic Risk” en behandelt de rol en de (wenselijke) regulering (in brede zin) van centrale afwikkelpartijen van derivaten. Overige leden van de examencommissie waren: Prof. dr. Tom Vander Beken (Gent), Prof. dr. Dan Awrey (Cornell Law School USA), Klaus Loeber (European Securities and Markets Authority Parijs), Prof. dr. Michel Tison (Gent) en Prof. dr. Reinhard Steennot (Gent).