Nieuwe uitgave Jeugdrecht & Jeugdhulp

Op 7 september 2020 is de nieuwste druk van het handboek Jeugdrecht & Jeugdhulp uitgebracht.

In deze negende uitgebreid herziene en geactualiseerde druk staan prof.mr.drs. Mariëlle Bruning, mr.dr. Yannick van den Brink en prof.mr. Lies Punselie uitgebreid stil bij aspecten van het jeugdrecht. Niet alleen wordt uitgebreid aandacht geschonken aan het jeugdstrafrecht, het jeugdbeschermingsrecht, jeugdhulp en het familierecht, maar ook wordt onder andere ingegaan op het participatierecht van minderjarigen in procedures. De meest actuele onderzoeken, jurisprudentie en rapporten zijn in dit boek verwerkt. Het boek is bedoeld voor studenten in het hoger en universitair onderwijs en voor iedereen die zich in de dagelijkse praktijk bezighoudt met het jeugdrecht of daarin geïnteresseerd is.

Het nieuwe handboek is online te bestellen via de webshop van uitgever SDU.