Call for papers over recht en kunstmatige intelligentie

eLaw, Centrum voor Recht en Digitale Technologie van de Universiteit Leiden, nodigt experts uit voor het bijdragen van een hoofdstuk in een boek over recht en kunstmatige intelligentie (AI).

Het boek zal gebaseerd zijn op bijdragen voortkomend uit het SAILS-onderzoeksprogramma van de Universiteit Leiden en uw bijdrage als expert in dit veld. Voor de officiële call for papers, klik hier.

We verwelkomen bijdragen gericht op de technologisch, juridische, ethische en maatschappelijke aspecten van de ontwikkeling en het gebruik van kunstmatige intelligentie. Onderwerpen zijn niet beperkt tot hetgeen is genoemd in de call for papers. We nodigen in het bijzonder bijdragen uit die best practices beschrijven in verschillende landen. Dit kan best practices betreffen omtrent het reguleren van AI, het gebruik van AI in het juridische domein of beoordelingskaders voor AI ontwikkelingen. Alle bijdragen zullen een peer review ondergaan door de redactie en andere onafhankelijke wetenschappers (indien nodig) en worden gepubliceerd in een geredigeerd boek met ISBN. Eerder gepubliceerde bijdragen kunnen worden ingestuurd, mits de auteurs toestemming hebben van de uitgever en de publicatiegegevens zijn vermeld in de bijdrage.

Elke bijdrage dient voorzien te zijn van een samenvatting van 150-250 woorden en vijf keywords. Bijdragen omvatten niet meer dan 15 pagina’s of 7000 woorden, inclusief verwijzingen. Langere bijdragen zijn mogelijk na overleg met de redactie. Alle bijdragen (zowel abstracts als volledige hoofdstukken) moeten worden ingestuurd als Word document (*.doc of *.docx). Foto’s, tabellen en figuren moeten in .jpg format zijn. Alleen bijdragen in het Engels worden geaccepteerd.