Terug naar de opvang: Kinderopvang in tijden van corona

De uitbraak van het coronavirus heeft een grote invloed gehad op ons dagelijks leven. Het instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden doet onderzoek naar de ervaringen van ouders en kinderen (0-4) rondom de sluiting en heropening van reguliere kinderdagverblijven.

Ouders gezocht voor het online vragenlijstonderzoek

Met uw deelname aan dit onderzoek levert u een belangrijke bijdrage aan kennis over de kinderopvang in tijden van corona, die vervolgens ingezet kan worden bij toekomstige besluit- en beleidsvorming.

Vond uw kind het moeilijk om afscheid van u te nemen, of had hij of zij juist veel zin om weer naar de groep te gaan? En hoe vond u het zelf om uw kind weer naar het kinderdagverblijf te brengen?

Onderzoek: Terug naar de opvang

Bent u de ouder die het kind de eerste 2 weken na de heropening van de kinderopvang het vaakst heeft gebracht? Doe mee aan dit onderzoek. Het zal ongeveer 20 minuten van uw tijd in beslag nemen en gebruik van noodopvang tijdens de sluiting is geen belemmering.

Vul de online vragenlijst in

Pedagogische Wetenschappen  brengen met dit onderzoek verschillende ervaringen in kaart en wij onderzoeken hoe de verschillen daarin samenhangen met kenmerken van het kind, de opvang en u als ouder.