Universiteit Leiden zesde plaats QS Ranking Classics and Ancient History

De faculteit Geesteswetenschappen scoort goed in de jaarlijkse QS World Universities Ranking By Subject. Dit jaar staan we als zesde in de categorie Classics and Ancient History.

Over de QS World University Ranking

QS publiceert sinds 2010 elk jaar de ranglijsten van de beste universiteiten ter wereld per vakgebied. Het oordeel is gebaseerd op de kwaliteit van het onderwijs en wetenschappelijk onderzoek. Dit wordt gepeild aan de hand van o.a. enquêtes onder academici en werknemers en het aantal citaten in publicaties.

Uitblinker in de Klassieken

Met de zesde plek in de ranglijst is de Universiteit Leiden de beste plek in Nederland om de Klassieken te studeren. Ten opzichte van de resultaten van vorig jaar zijn we twee plekken gestegen: goed bezig dus!

Verdere resultaten

Ook in andere categorieën doen we het goed: bij History staan we op de 17e plek en bij Linguistics op de 27e plek. De Universiteit Leiden staat in de QS World Universities Ranking 2020 op de 118e plaats.