Eerste webinar BSc Security Studies succesvol

Programma directeur van het bachelorprogramma Security Studies Daan Weggemans trapte vanmiddag het eerste webinar voor studiekiezers af. In Kaltura Live had hij een internationaal publiek van zo’n 60 geïnteresseerden.

Daan werd daarbij ondersteund door Florine van Logtestijn, studie coordinator, Pieter Kalb en Bente Sennef, studentambassadeurs. Willem Verdaasdonk, tutor en docent, was de enthousiaste moderator van deze webinar.

Waarom Security Studies?

Daan vertelde kort over de inhoud van de opleiding en gaf een mini-lecture waarin hij onder andere het verschil uitlegde tussen ‘security’ en ‘safety’.
Studentambassadeurs Pieter en Bente vertelden waarom zij juist voor deze bachelor hadden gekozen, over hun leven in Den Haag en Leiden, hoeveel tijd zij besteden aan hun studie, en over hun ervaringen met ‘Hagenezen tijdens het stappen’.

Willem en Florine zorgden tijdens de Q&A dat alle vragen die in de chat werden gesteld, werden beantwoord. De interactie met het publiek was groot; veel vragen die snel werden beantwoord of bij een enkele complexe vraag, werd toegezegd om het antwoord snel te mailen.

Het was de eerste webinar in een flinke reeks van webinars voor bijna alle opleidingen van FGGA. Het team van ISGA had zich goed voorbereid en was succesvol. Succes kan je eigenlijk gemakkelijk meten want je kan eenvoudig zien hoeveel bezoekers het webinar blijven volgen. Bij dit eerste webinar van iets meer dan 1 uur, bleef meer dan 95% van het publiek aandachtig luisteren en deed actief mee met de chat.

Online events

Vanwege de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te houden, worden er geen evenementen op onze locaties georganiseerd. Daarom organiseren wij verschillende online events, zodat studiekiezers toch kennis kunnen maken met de opleiding.

BSc Security Studies

International terrorism, cybercrime, natural disasters and other issues affect the security and safety of millions each day. In Security Studies you learn to unravel security challenges by focusing on the political, historical and societal context in which they arise, as well as the effect of governance, institutions, and the media. You gain an academic perspective, and the ability to think critically about complex issues while taking all relevant factors of specific security challenges into account.

In this bachelor programme you will also study various crises and crisis management. Crises are unforeseen situaties which require impactful decisions in times of stress and chaos. How do govenments and private actors work together to prevent, response to, and recover from crises such as natural disasters and pandemics? For example, in the course Case study: Fukushima, students will look into the Fukushima nuclear disaster that happened in 2011 in Japan and in the course Vital interests we will further discuss the SARS epidemic.