Simone van der Hof benoemd tot lid evaluatiecommissie Weizenbaum Instituut

Simone van der Hof is benoemd tot lid van de evaluatiecommissie van het in 2017 opgerichte Weizenbaum Instituut in Berlijn.

Prof.dr.mr. S. van der Hof

Het Weizenbaum Institute for the Networked Society is een Duits interdisciplinair internetinstituut. Het is een gezamenlijk project van Berlijn en Brandenburg dat wordt gefinancierd door het Bondsministerie van Onderwijs en Onderzoek (BMBF). Het instituut is georganiseerd in een samenwerkingsverband van Berlijnse universiteiten en onderzoeksinstituten: Freie Universität Berlin, Humboldt-Universität zu Berlin, Technische Universität Berlin, Universität der Künste Berlin, de Universiteit van Potsdam en het Fraunhofer-instituut voor open communicatiesystemen (FOKUS). Coördinator van het netwerk is het Social Science Research Center Berlin (WZB). Het rapport van de commissie wordt 1 maart 2020 aan het Bondsministerie van Onderwijs en Onderzoek (BMBF) aangeboden.