Decaan Joanne van der Leun in kunstproject 'Onbevangen'

Decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid Joanne van der Leun is opgenomen in de serie 'Onbevangen' van journalist Ingeborg van de Ven. De serie werd maandag 27 januari 2020 gelanceerd op het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Joanne van der Leun

Onbevangen is een serie naar het idee van journalist Ingeborg van der Ven. Het zijn verhalen van acht vrouwen die werkzaam zijn op een toppositie binnen de Nederlandse kennissector. 'Waarom zijn de experts die wij het liefste horen spreken en wiens adviezen wij direct aannemen vrijwel altijd man?', luidt de vraag die Van de Ven inspireerde tot deze kunstserie.

De portretten zijn sinds juni 2018 in ontwikkeling en vormen, met het verhaal van Ingeborg zelf, een serie van negen. Politiek fotograaf Freek van den Bergh heeft de serie een extra dimensie gegeven door elke vrouw op een speciale locatie te portretteren.