Ymre Schuurmans voorzitter WODC begeleidingscommissie procederende ‘No cure no pay’-bedrijven

In opdracht van het WODC is een onderzoek gestart naar de werkwijze en het verdienmodel van procederende no-cure-no-pay bedrijven.

Met name in procedures over de Wet Onroerende Zaken (WOZ) en de Belastingen van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) lijken deze bedrijven een groot aantal bezwaren in te dienen. In dit onderzoek wordt bezien hoe en hoe vaak no-cure-no-pay bedrijven procederen, hoe klanten van hun diensten gebruik maken en wat de administratieve lasten voor de overheid zijn. Ymre Schuurmans, hoogleraar Staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden, zit de commissie voor die het onderzoek begeleidt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Breuer & Intraval.