Archeologen schrijven publieksboek over archeologie van Oss

De Leidse archeologen Richard Jansen en Evert van Ginkel hebben een boek geschreven over het unieke archeologisch onderzoek in Oss: Onder Oss. Het boek vertelt het archeologisch verhaal over 4500 jaar bewoningsgeschiedenis, van 2500 v. Chr. tot heden. Het is gebaseerd op 45 jaar archeologisch onderzoek in Oss waarvan een groot deel is uitgevoerd door de Faculteit der Archeologie in Leiden.

Richard Jansen was jarenlang verbonden aan de gemeente Oss als stadsarcheoloog, naast zijn aanstelling bij de Faculteit Archeologie. Evert van Ginkel, alumnus van dezelfde faculteit, werkt al jarenlang als publieksarcheoloog. Het boek is bedoeld voor een breed publiek en is rijkelijk geïllustreerd met foto’s van vondsten, opgravingsfoto's en en (reconstructie)tekeningen.

Lees meer op de website van het Brabants Dagblad.