Symposium Compassie en 30 jaar kinderrechten op de Universiteit Leiden

Op 13 november vindt op de Universiteit Leiden het symposium Compassie en 30 jaar kinderrechten plaats. Het symposium is vrij toegankelijk.

Voorafgaand aan het symposium wordt het Jeugdlintje uitgereikt. Na het symposium wordt de Compassieprijs uitgereikt.

Tijdens het symposium Compassie en 30 jaar kinderrechten wordt door sprekers een verband gelegd tussen compassie en kinderen als dragers van rechten. Prof. Ton Liefaard, hoogleraar kinderrechten en bekleedt de UNICEF-leerstoel kinderrechten aan de Universiteit Leiden, reflecteert tijdens het symposium op de 30e verjaardag van het Internationaal Verdrag van de Rechten van het Kind en het belang van compassie en medemenselijkheid voor kinderen. Prof. Egbert Myjer, oud-rechter in het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) zal in een intermezzo spreken over compassie en het kinderpardon. Tot slot spreekt Tako Rietveld, de Kindercorrespondent, over compassie als kinderrecht.

U bent vanaf 14:30 uur van harte welkom in het restaurant op de 1e verdieping van de Rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden (Kamerlingh Onnes Gebouw, Steenschuur 25, Leiden). Vooraf aanmelden is niet nodig.

14.30-15.00 uur: Ontvangst in het restaurant
15.00-15.05 uur: Opening door dagvoorzitter Gerthe Lamers (Cleveringazaal, C1.31)
15.05-15.20 uur:  prof. Ton Liefaard
15.20-15.35 uur: Intermezzo door prof. Egbert Myjer