Minister van Buitenlandse Zaken benoemt Joris Larik als secretaris van internationale Commissie van Deskundigen

Joris Larik, Universitair docent in Comparative, EU and International Law aan het Leiden University College The Hague is door Minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken benoemd als secretaris voor een nieuwe Commissie van Deskundigen die zich zal gaan buigen over het interstatelijk gebruik van geweld en humanitaire interventie.

In deze hoedanigheid zal hij namens de commissie onderzoek verrichten en meewerken aan het opstellen van een rapport over dit onderwerp dat eind van het jaar aan de minister zal worden overhandigd. De commissie wordt voorgezeten door Prof. dr. Cyrille Fijnaut (Universiteit van Tilburg en KU Leuven) en daarnaast zullen onder andere Prof. dr.  Larissa van den Herik (Universiteit Leiden), Prof. dr. Martii Koskeniemmi (Universiteit van Helsinki), Prof. dr. Clause Kreß (Universiteit van Keulen), Monika Sie Dhian Ho (Directeur van Clingendael Nederlands Instituut voor Internationale Betrekkingen) en Prof. dr. Rob de Wijk (Universiteit Leiden en Directeur van het Den Haag Centrum voor Strategische Studies) toetreden als lid van de commissie.