Max Rood Pleitwedstrijd 2019

Op vrijdag 21 juni 2019 vond de jaarlijkse Max Rood pleitwedstrijd plaats. SLN organiseerde in samenwerking met de afdeling Sociaal Recht van de Universiteit Leiden deze pleitwedstrijd voor alle arbeidsrecht studenten uit Nederland.

Vier teams uit Leiden, Rotterdam, Utrecht en Groningen namen het die dag tegen elkaar op in de Moot Court-zaal in het KOG en zes verschillende rechters hebben de studenten beoordeeld.

Op vrijdag 14 juni ontvingen de teams een casus zodat zij een de tijd hadden week hadden om deze voor te bereiden. Verspreid over twee rondes hebben zij de casus vervolgens bepleit. Rotterdam en Utrecht gingen door naar de finale en kregen één uur de tijd om de finalecasus voor te bereiden. De rechters gingen samen met de overige studenten varen door Leiden onder het genot van een hapje en een drankje. De finale vond vervolgens plaats in het Academiegebouw. Rotterdam werd tot winnaar uitgeroepen. Het winnende team kreeg een wisselbokaal en een bos bloemen uitgereikt.

Na de uitreiking was er een borrel bij Café Barrera. De deelnemende studenten ontvingen een certificaat en er was genoeg tijd om de dag na te bespreken. Tot slot mocht het winnende team samen met de rechters, Yvonne Erkens, Stefan Sagel en het bestuur van SLN dineren!

De dag werd mede mogelijk gemaakt door Pels Rijcken.