De Europese Verkiezingen factchecken: Nieuwscheckers gaat samenwerken met NU.nl

De Leidse Nieuwscheckers gaan tijdens de Europese verkiezingen de uitspraken van politici controleren. In april haalden ze via een crowdfundingsactie de middelen bijeen en vandaag kondigden ze aan dat ze tijdens dit factcheckproject gaan samenwerken met NU.nl.

Op donderdag 23 mei mogen alle Nederlanders hun stem uitbrengen voor de Europese verkiezingen. De Nieuwscheckers van de masteropleiding Journalistiek en Nieuwe Media controleren tijdens deze periode de uitspraken van politici. Deze artikelen zullen vanaf vandaag ook op NU.nl verschijnen in de rubriek NUcheckt.

Alexander Pleijter, mede-oprichter en universitair docent, laat weten verheugd te zijn met de samenwerking: 'Door deze samenwerking komen onze factchecks ook onder de aandacht van het grote publiek'.

Meer weten?

Volg alle factchecks rondom de Europese Parlementsverkiezingen op NU.nl en de website van Nieuwscheckers!

Meld je aan voor de Nieuwscheckers nieuwsbrief

Wil je geen enkele factcheck van ons missen? En wil je op de hoogte blijven van nieuws en onderzoek naar nepnieuws, desinformatie en factchecken?

Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van Nieuwscheckers