Geslaagde start van tweede semester master Jeugdrecht

In de middag van 7 februari 2018 is de start van het tweede semester van de master Jeugdrecht gevierd met een lezing van Marc Dullaert, voormalig Kinderombudsman en thans oprichter en bestuursvoorzitter van stichting KidsRights. Aansluitend vond een carrièremarkt plaats.

In samenwerking met studievereniging JSV Liberi heeft de afdeling Jeugdrecht een lezing voor haar studenten georganiseerd die werd verzorgd door Marc Dullaert, voormalig Kinderombudsman, en thans oprichter en bestuursvoorzitter van stichting KidsRights. Hij sprak over de problematiek van thuiszittende jongeren die maatschappelijk buitengesloten worden, zich niet kunnen ontwikkelen en geen toegang hebben tot passend onderwijs. Hiermee liep hij vooruit op een rapport dat hij binnenkort zal publiceren over de leerplicht, die hij liever verruilt voor een leer- en ontwikkelrecht.

Na de lezing vertelden studenten Yasemin Glasgow en Franka Baardman over hun ervaringen met de master en hun taken als lid van de opleidingscommissie, en Samantha Smith, voorzitter van JSV Liberi, over de recente studiereis naar Kiev.   Nadat mr. Denise Verkroost de alumnicommissie onder de aandacht had gebracht, sloot prof. dr. mr. Lies Punselie af door iedereen uit te nodigen voor de borrel en carrièremarkt

Carrièremarkt

Net als het jaar ervoor organiseerde de afdeling Jeugdrecht een carrièremarkt, alwaar studenten, onder het genot van een borrel, de mogelijkheid werd geboden om kennis te nemen van verschillende stages en nevenactiviteiten die worden aangeboden door meerdere organisaties in het werkveld van het Jeugdrecht. De groep deelnemende instanties was divers, met als aanwezigen o.a. de Rechtbank Den Haag, Defence for Children, Jeugdbescherming West, de Centrale autoriteit Internationale Kinderaangelegenheden en het Centrum voor Internationale Kinderontvoering. De afdeling Jeugdrecht kijkt terug op een geslaagde start van het tweede semester en een succesvolle carrièremarkt.