Feestelijke opening master Jeugdrecht 2018-2019

Op maandag 3 september 2018 is het collegejaar voor de masterstudenten Jeugdrecht feestelijk geopend door de Afdeling Jeugdrecht en de Juridische Studievereniging Liberi. Mevrouw mr. Idsardi, raadsheer bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, gaf hierbij een interessante openingslezing.

Op maandag 3 september heeft de afdeling Jeugdrecht een feestelijke bijeenkomst georganiseerd ter gelegenheid van de opening van het collegejaar 2018-2019. De nieuwe studenten zijn op deze middag bij de master Jeugdrecht verwelkomd.

Prof. mr. drs. Mariëlle Bruning opende de middag en vertelde wat de studenten van het collegejaar en de master mogen verwachten. Hierna sprak mastercoördinator mr. dr. Yannick van den Brink over een aantal praktische zaken en deelde student-assistent Alec Popescu zijn ervaringen met de master met de nieuwe studenten. Hij belichtte de voordelen van de master Jeugdrecht, waaronder de kleine groep studenten en de betrokkenheid van docenten.

De openingslezing van mevr. mr. Idsardi had als onderwerp ‘kindvriendelijke rechtspraak’. Mr. Idsardi sprak over het belang van kindvriendelijke rechtspraak, wat kindvriendelijke rechtspraak precies is en tot slot over het gebruik van kindvriendelijke taal tijdens de zitting en in uitspraken. De positie van kinderen die te maken krijgen met juridische procedures werd ook belicht. Met haar openingslezing gaf mr. Idsardi een goed beeld van onderwerpen die de studenten Jeugdrecht komend jaar langs zullen zien komen.

Tot slot kon Studievereniging Liberi zichzelf introduceren en werd iedereen uitgenodigd om elkaar beter te leren kennen onder het genot van een hapje en een drankje.

Al met al een mooie start van het collegejaar. De Afdeling Jeugdrecht wenst de nieuwe lichting masterstudenten veel succes het komende jaar!