Willemien den Ouden en Esmée Driessen presenteren eerste versie keuzetool en routekaart project Financieren in Netwerken

Woensdag 6 juni hebben Willemien den Ouden, Esmée Driessen, Jorren Scherpenisse (Nederlandse School voor Openbaar Bestuur) en de studenten van het Leiden Leadership Program de eerste versie mogen presenteren van de keuzetool en de routekaart die zijn ontwikkeld in het kader van het project Financieren in Netwerken.

In dit project worden vijf verschillende instrumenten - het revolverend fonds, de publieke prijsvraag, matchfunding, het Right to Challenge en de netwerksubsidie - vanuit verschillende disciplines uit de doeken gedaan. Daarnaast worden zowel praktische als juridische handvatten geboden aan beleidsmedewerkers die met de instrumenten aan de slag willen gaan. De ‘keuzetool’ dient hierbij als kieswijzer die behulpzaam kan zijn bij het vinden van het juiste instrument.

De eerste versie werd gepresenteerd aan de partners die samenwerken binnen het project Financieren in Netwerken, te weten de provincies Zuid-Holland en Noord-Brabant, het ministerie van BZK, de gemeente Rotterdam en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). De officiële lancering van de routekaart en bijbehorende keuzetool zal later dit jaar volgen.