Haentjens bij Universiteit van Milaan over toepasselijk recht op cessie van vorderingen

Op 22 juni heeft professor Haentjens een lezing gehouden aan de Universiteit van Milaan. Hij was uitgenodigd om te spreken over het onderwerp van het toepasselijk recht op de cessie van vorderingen.

Deze lezing was georganiseerd in het kader van de Milan Summer School in International Financial Law (u vindt hier het volledige programma). Professor Haentjens heeft deelgenomen aan een panel dat was gewijd aan het recente voorstel van de Europese Commissie voor een Verordening betreffende het recht dat van toepassing is op de derdenwerking van de cessie van vorderingen. Hij was een van de leden van de Expert Group die was betrokken bij de voorbereiding van dat Voorstel. In het bijzonder heeft professor Haentjens gesproken over hoe het toepasselijk recht kan worden bepaald bij de overdracht van vorderingen die mogelijk plaatsvindt als een bank in herstel, afwikkeling of faillissement terecht komt.