Opinie NRC: Jelle van Buuren over kritiek op onze terrorismebestrijders

Dat Mark van Ostaijen de communicatie na aanslagen wegzet als: ‘Het is een verwarde man, gaat u maar slapen’, begrijpt Jelle van Buuren, Universitair Docent bij het Institute of Security and Global Affairs (ISGA) niet.

Jelle van Buuren reageert met zijn opinieartikel 'Dit soort kritiek verdienen onze terrorismebestrijders niet' op het opiniestuk van socioloog Mark van Ostaijen dat eerder in de NRC verscheen. Volgens Van Ostaijen heeft de reactie op geweldadige aanslagen alles weg van een 'strak georkestreerde depolitiseringsstrategie'. Jelle van Buuren is het hier niet mee eens omdat Nederland zeer actief is in het bestrijden van terroristen. Het dreigingsniveau is immers op 'substantieel' ingeschat.

Lees de volledige reactie van Jelle van Buuren op de website van de NRC.