Bart Custers geeft keynote lecture aan Universiteit van Basel

Op 16 mei 2018 organiseerde de juridische faculteit van de Universiteit Basel een workshop over Law & Robots, getiteld: Predictive Analytics bei Versicherungen und in der Arbeitswelt: Diskriminierung durch Algorithmen? (Predictive Analytics in Insurance and Labor: Discrimination by Algorithms?). Tijdens dit evenement verzorgde mr. dr. ir. Bart Custers, associate professor en onderzoeksdirecteur van eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie, een keynote lecture over discriminatie en privacy in predictive big data analytics.

Datagedreven innovatie is de maatschappij en de economie diepgaand aan het veranderen. Hoewel er enorme potentiƫle economische en sociale voordelen zijn, brengt dit ook nieuwe uitdagingen met zich mee voor individuele en collectieve privacy, veiligheid, democratie en participatie. In zijn presentatie besprak dr. Custers de meest prominente ethische en maatschappelijke uitdagingen van big data analytics (zoals privacy, discriminatie, transparantie en betrouwbaarheid) en voorstellen hoe deze uitdagingen te adresseren.

Meer informatie over de workshop is te vinden op deze website