Bart Custers geeft congreslezing op ICBDSC in Casablanca

Op 5 januari 2018 geeft mr.dr.ir. Bart Custers, hoofd onderzoek bij eLaw, het centrum voor recht en digitale technologie van de Universiteit Leiden een lezing over (monetaire) waarde van persoonsgegevens op de International Conference on Big Data and Smart Computing (ICBDSC 2018) in Casablanca, Marokko.

Dit congres zal plaatsvinden van 4 tot en met 6 januari. De deelnemers zijn academici, onderzoekers en professionals op het onderzoeksgebied van big data en smart computing.

Dr. Custers zal spreken over onderzoeksresultaten vanuit de projecten Eudeco (over het modelleren van de EU data economie) en e-SIDES (over de ethische en maatschappelijk impact van data science) waarin eLaw participeert. In het bijzonder zal hij ingaan op de (monetaire) waarde van persoonsgegevens, verschillende prijsmodellen en de informatierechten die EU-burgers hebben onder de Algemene Verordening Persoonsgegevens. Eerder publiceerde hij hierover al een paper met een onderzoeker van de Vrije Universiteit Brussel.

Meer informatie over het ICBDSC 2018 kunt u vinden op deze website.