Sustainable Business Battle wint Van Bergen Prijs

De Sustainable Business Battle bestaat nog geen jaar, maar heeft nu al meerdere prijzen binnen weten te slepen. Zo namen de organisatoren vorige week nog de Green Trophy in ontvangst en nu kunnen ze ook de Van Bergen Prijs toevoegen aan hun prijzenkast.

Deze prijs wordt  jaarlijkse uitgereikt op het Diversiteitsymposium van de Universiteit Leiden en heeft als doel om nieuwe initiatieven te stimuleren die de contacten tussen Nederlandse en internationale studenten bevorderen. Dit was oorspronkelijk de wens van voormalig vicevoorzitter van het College van Bestuur, Joris van Bergen, die bij zijn afscheid in 2005 het Van Bergen Fonds oprichtte.

Dit jaar ontving de jury van het Van Bergen Fonds maar liefst twaalf inzendingen vanuit alle hoeken van de universiteit, waaronder het plan Hitting the mark van Timothy Stikkelorum en TEDx Leiden University – Building Bridges dat was opgezet door acht gemotiveerde studenten. Maar uiteindelijk viel de keuze unaniem op het plan van Sarah Alford, Mart Lubben, Friso Postma en Eveline Kantor: de Sustainable Business Battle Leiden & The Hague.

De jury prees dit initiatief vanwege de originele manier waarop verschillende teams van Nederlandse en internationale studenten samenwerken met Nederlandse bedrijven om deze zo te stimuleren om op een duurzamere manier te werk te gaan. Met name het interdisciplinaire en interculturele karakter van dit project overtuigde de jury ervan om de Sustainable Business Battle de prijs toe te kennen.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of