Welke harde noten kraken tien professoren over dividendbelasting?

Koen Caminada in de Telegraaf over afschaffing dividendbelasting

Koen Caminada, hoogleraar empirische analyse van fiscale en sociale regelgeving, geeft in de Telegraaf aan:

“Het getuigt van realiteitszin dat het regeerakkoord de vennootschapsbelasting internationaal concurrerend wil houden en tegelijkertijd constructief inzet op het bestrijden van internationale belastingontwijking. Het afschaffen van de dividendbelasting was hiervoor niet nodig. De Nederlandse schatkist derft hierdoor 1,4 miljard euro, waarvan de opbrengst vooral zal neerslaan in de schatkisten van de landen waarmee Nederland een belastingverdrag heeft. Immers, door afschaffing van de Nederlandse dividendbelasting zullen buitenlandse aandeelhouders in hun eigen land dito meer belasting verschuldigd zijn.”