Leidse onderzoekers bij De Jonge Akademie

In de serie 'Veelbelovend' van omroep NTR maken we kennis met zes leden van De Jonge Akademie over hun onderzoek en hoe zij hun tijd bij De Jonge Akademie voor zich zien. Bekijk de videoportretten, uitgezonden op zaterdag 7 oktober van drie Leidse Jonge Akademie-leden: Andrea Evers, Frans Snik en Quentin Bourgeois.

De videoportretten, uitgezonden zaterdag 7 oktober bij NPO Cultura, en zijn nu ook online terug te zien met de Jonge Akademie-leden:

De Jonge Akademie is een dynamisch en innovatief platform van jonge topwetenschappers met visie op wetenschap en wetenschapsbeleid. Er zijn op dit moment vijftig wetenschappers lid, die op het moment van benoeming minder dan tien jaar geleden zijn gepromoveerd. Zij vertegenwoordigen samen een breed spectrum van wetenschappelijke disciplines en zijn werkzaam bij Nederlandse universiteiten en een groot aantal onderzoeksinstituten.